5 نکته برای تغییر ذهن آگاهانه

0 45

امروز در این مقاله از مجموعه تیله به 5 نکته برای تغییر ذهن آگاهانه اشاره خواهیم کرد چنانچه تمایل دارید تا در این باره اطلاعاتی داشته باشید با ما همراه شوید.

همانطور که همه ما می‌دانیم، زندگی می‌تواند گاهی اوقات بسیار طاقت فرسا باشد. مواقعی وجود دارد که ممکن است غمگین باشید و ترجیح دهید روزهای متوالی در رختخواب بمانید. مواقعی وجود دارد که به دلیل فهرست غیرممکنی از مسئولیت‌ها که بالای سرتان آوار است، احساس اضطراب می‌کنید. بعضی روزها ممکن است احساسات شدیدی را تجربه کنید و روزهای دیگر ممکن است احساس پوچی داشته باشید.

همه ما طبیعتاً به طور مرتب نوسانات خلقی را تجربه می‌کنیم. گاهی اوقات کاملاً زندگی‌ام را دوست داریم و از جایی که زندگی می‌کنیم و کاری که انجام می‌دهیم راضی هستیم. گاهی اوقات نیز، احساس پوچی عمیقی در خود داریم. احساس افسردگی و ناامیدی می‌کنیم. بخشی از ما مشتاق بیرون رفتن به جایی است که دوستش داریم تا بتوانیم دوباره احساس خوشبختی کنیم. اما بدنمان خیلی سنگین است و انگیزه کمی برای بیرون رفتن داریم.

من (نویسنده مطلب) قبلاً به این تغییرات خلقی با ترس واکنش نشان می‌دادم و اصرار و عجله برای برخوداری از احساس بهتر داشتم. اما، اکنون آموخته‌ام که به خود اجازه بدهم تا تغییرات خلق و خو را تجربه کنم نه اینکه با آنها مبارزه کنم. من به جای اینکه خودم را به خاطر غمگین بودم کتک بزنم، با خودم دلسوز هستم.

این کاری است که ذهن آگاهی برای شما انجام می‌دهد. با هوشیاری، یاد می‌گیرید که احساسات خود را مشاهده کنید و به نسبت به خود دلسوزی که شایسته آن هستید می‌دهید. اگر با یافتن راهی برای ثابت نگه داشتن احساسات خود و پذیرش اینکه چه کسی هستید مشکل دارید، وقت آن رسیده است که این 5 نکته را برای یک تغییر ذهنی به کار ببرید. نگاهی بیاندازید:

1. مجله

هر چند وقت یکبار می‌توانید افکار و تجربیات خود را باز کنید؟ من به جای شما به پاسخ این سوال، اشاره می‌کنم: خیلی به ندرت.

وقتی با دوستان، خانواده یا عزیزان صحبت می‌کنید، احتمالاً افکار خود را فیلتر می‌کنید تا چیزهای مرتبط و مهربانانه بگویید. اگر در حال نوشتن یک مقاله یا یک پست وبلاگ در مورد خود هستید، کلمات خود را به همین روش فیلتر می‌کنید. حتی اگر در حال پردازش مسائل با یک درمانگر هستید، زمان شما محدود است و باید افکار و احساسات خود را نیز در آنجا فیلتر کنید. در واقع، نکته این است که شما معمولاً زمان یا فضای کافی برای باز کردن افکار و احساسات خود را ندارید.

اما شما می‌توانید این هدیه را با مجله نویسی به خودتان برگردانید. حتی اگر فقط یک ساعت در هفته باشد، نوشتن رایگان راهی قدرتمند برای انعکاس و پردازش زندگی شما است. بنابراین، یک دفتر یا دفترچه یادداشت بردارید و شروع به نوشتن کنید.

5 نکته برای تغییر ذهن آگاهانه

2. چیزهای جدید را امتحان کنید

آیا برای قهوه خود به همان کافه همیشگی می‌روید؟ آیا وقتی به آنجا می‌روید به همان خواربار فروشی می‌روید و دقیقاً همان شیر را می‌خرید؟ تعداد زیادی روال ساده و تکراری وجود دارد که ما برای خودمان می‌سازیم که حتی به آنها فکر هم نمی‌کنیم. آنها راحت و دست یافتنی هستند. همه ما سعی می‌کنیم تا راحت‌ترین مسیر را برای دستیابی به اهداف خود انتخاب کنیم و این‌ها همه به عاداتی همیشگی مبدل می‌شوند.

لذا، سعی کنید این هفته یکی از آن روال‌ها را بشکنید. به کافی شاپ دیگری بروید، نوع جدیدی از شیر بخرید یا در کلاس یوگا با فرد جدیدی صحبت کنید. تغییر برنامه‌های روزمره یا جزئیات کوچک محیط می‌تواند آگاهی تازه‌ای را برای شما به ارمغان بیاورد. بدین ترتیب با انجام این کار، با احساس کنجکاوی و شاید حتی کمی هیجان بیشتر از حد معمول حضور خواهید داشت.

3. خودتان را با محیط اطرافتان تثبیت کنید

من در سانفرانسیسکو زندگی می‌کنم. هر سه شنبه ساعت 12 شب، قرار است تا رنگ هشدار موبایل من به صدا درآید. هر بار که این اتفاق می‌افتد، من بلافاصله دست از کار می‌کشم. این امر، باعث می‌شود تا بر امروز و ساعت دقیق تمرکز کنم. سپس به اطراف نگاه می‌کنم تا ببینم همه اطرافیانم دقیقاً همان لحظه را با من به اشتراک می‌گذارند یا خیر. مهم نیست که چه کسی باشند یا اهل کجا هستند. این زنگ هشدار به من کمک می‌کند تا به یاد بیاورم که من بخشی از چیزی بزرگتر از خودم و هر کاری که لحظه قبل انجام می‌دادم هستم.

شما می‌توانید از محیط اطراف خود برای احساس حضور نیز استفاده کنید. اگر در ماشین خود نشسته‌اید، وقتی قرمز است روی چراغ توقف تمرکز کنید. به نظر قدیمی می‌آید یا جدید؟ اسم خیابون چیست؟ برای نام خیابان داستان بسازید و با انجام این کار به ظاهر مسخره، روز خود را بسازید و در لحظه زندگی کنید‌. در حقیقت، تمرکز بر جزئیات کوچک هنگام عبور، یک راه عالی برای تمرین ذهن آگاهی است. وقتی خودم را در احساسات گم می‌کنم، از این تکنیک برای بازگشت به دنیای اطرافم استفاده می‌کنم. برمیگردم به لحظه حال و این تمام چیزی است که واقعاً وجود دارد.

4. با هدف غذا بخورید

غذا برای بدن شما سوخت است همانطور که گاز یا بنزین سوخت ماشین شماست. بنابراین، مهم است که غذایی بخورید که به شما قدرت انجام تمام کارهای شگفت انگیزی را که هر روز انجام می‌دهید را بدهد. از این رو، حتی اگر فقط یک ساعت هم که شده برای پختن یک وعده غذایی مقوی برای خودتان وقت بگذارید.

5 نکته برای تغییر ذهن آگاهانه

در حین خرد کردن سبزیجات نفس عمیق بکشید. اجازه دهید افکارتان در جریان باشند و منتظر بمانید تا آب بجوشد یا فر از قبل گرم شود. همانطور که در حال غذا خوردن هستید، قبل از قورت دادن به شدت بجوید. به طعم‌هایی که می‌چشید فکر کنید. خوردن و آشپزی با هوشیاری تجربه را بسیار لذت بخش‌تر می‌کند و یکی از 5 نکته برای تغییر ذهن آگاهانه است.

5. تمرین یا آموزش یوگا

ما نمی‌توانیم بدون اشاره به یوگا در مورد ذهن آگاهی صحبت کنیم. یوگا نوعی ورزش است که ذهن آگاهی را تشویق می‌کند. اگر یوگا تدریس می‌کنید، رهبری یک کلاس به شما زمان می‌دهد تا حتی بیشتر از حد معمول یوگا انجام دهید زیرا این تمرین قدیمی را به دیگران آموزش می‌دهید. اگر یوگا یاد نمی‌دهید، نگران نباشید.

شما می‌توانید همین الان با شرکت در دوره‌های آنلاین آموزش یوگا به کودکان را بیاموزید. ما همچنین دوره‌ای را به طور خاص برای آموزش ذهن آگاهی به کودکان ارائه می‌دهیم. البته، برای تجربه تمرین ذهن آگاهی، مجبور نیستید یوگا را آموزش دهید. شرکت در کلاس یوگا به شما این امکان را می‌دهد که بیشتر روی خود و سفرتان تمرکز کنید.

با مجموعه یوگا تیله آموزش ذهن آگاهی را از دست ندهید

در این مقاله به بررسی 5 نکته برای تغییر ذهن آگاهانه پرداخته شد. ذهن آگاهی ابزاری آسان و در دسترس برای مدیریت احساسات دشوار و مستقر کردن خود است. می‌توانید آن را در صف فروشگاه مواد غذایی، در طبیعت یا در اتاق خواب خود استفاده کنید. می‌توانید قدردانی جدید و ارتباط عمیق‌تری با محیط اطراف خود پیدا کنید.

سعی کنید در این هفته از یکی از این 5 نکته تمرکز حواس استفاده کنید. یا، سعی کنید از همه آنها در این ماه استفاده کنید! و اگر می‌خواهید یاد بگیرید که ذهن آگاهی را یاد بگیرید یا یاد بگیرید که به کودکان یوگا بیاموزید، دوره‌های آنلاین یوگای تیله را بررسی کنید. مجموعه تیله با برخوداری از جدیدترین متد آموزشی روز دنیا، یوگا برای کودکان را به صورت تخصصی و آنلاین به کودکان دلبند شما ارائه می‌کند‌. جهت کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت رسمی یوگای تیله مراجعه نمایید.

به این مطلب امتیاز دهید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.