یوگا 6 ژست و فعالیت با موضوع تعطیلات برای کودکان

0 47

تعطیلات تقریبا زمان مورد علاقه تمام افراد است. چرا که در تعطیلات، خانواده‌‌ها و دوستان گرد هم می‌‌آیند. اما با این حال تعطیلات می‌‌تواند برای برخی استرس‌‌زا باشد و بدین ترتیب، بسیاری از والدین به دنبال راه‌‌هایی برای استراحت و رفع استرس در کودکان باشند. بنابراین، چه معلم مدرسه باشید، چه والدین یا هرکسی که به دنبال تمرکز بیشتر بر روی فعالیت کودکان است، ترکیب بازی‌های یوگا و انجام تمرینات مرتبط با آن در فصل تعطیلات، راهی سرگرم‌کننده برای کودکان است!

 دلایل مختلفی وجود دارد که نشان می دهد یوگا یک انتخاب عالی است. به عنوان مثال، حرکات یوگا می تواند به کاهش اضطراب کودک کمک کند. بچه ها از قرار گرفتن در ژست های مختلف در حالی که چیزهای جدیدی یاد می گیرند که به آن‌‌ها احساس خوبی می‌‌دهد، لذت خواهند برد. شما می‌‌توانید با بچه‌‌ها تمرین یوگا انجام دهید یا حتی تمرین انفرادی خود را انجام دهید! صرف نظر از اینکه چه روشی را برای آموزش یوگا به کودکان را انتخاب می‌‌کنید، ما در این مقاله از  مجموعه تیله موضوع یوگا 6 ژست و فعالیت با موضوع تعطیلات برای کودکان را پوشش داده ایم.

6 ژست برتر یوگا در تعطیلات که باید حتما آن امتحان کنید.

در ادامه به این 6 ژست برای تمرین یوگا با کودکان در تعطیلات خواهیم پرداخت.

  1. ژست درخت کریسمس

فصل تعطیلات ما را به یاد درختان زیبا و درخشان کریسمس می اندازد که در اطراف خود می بینیم. بنابراین، بیایید آن را در یک ژست آرام‌بخش یوگا بگنجانیم که تمرکز و تعادل را در کودکان بهبود می‌بخشد. پس، با صاف ایستادن شروع کنید. سپس روی یک پا بایستید و پای دیگر را تا قسمت داخلی ران یا زیر زانوی خود بیاورید. کف پا را روی قسمت داخلی ران یا زیر زانو قرار دهید. اگر بخواهید، می‌‌توانید دست های خود را بالای سر و به سمت آسمان ببرید. همانطور که این ژست را انجام می‌‌دهید، روی تعادل خود تمرکز کنید و نفس عمیق بکشید تا تمام استرس‌‌های تعطیلات خود را فراموش کنید. خود را به عنوان یک درخت کریسمس درخشان و زیبا تصور کنید. پس از چند نفس عمیق، پاها را عوض کنید و این حرکات را مجددا تکرار کنید.

  1. ژست فرشته برفی

  منظره برف سفید و بچه‌هایی که در برف سفید درخشان فرشته‌های برفی خلق می‌کنند، خاطره جالبی از تعطیلات برای بسیاری از ما است. اما آیا می‌دانستید که می‌توانید این ژست فرشته را به روتین یوگا اضافه کنید؟ برای انجام این ژست، با دراز کشیدن روی تشک خود شروع کنید و دست ها و پاهای خود را طوری باز کنید که انگار در حال ساختن یک فرشته برفی هستید. با این حال، در حالی که این کار را انجام می دهید، تمرینات تنفسی عمیق را انجام دهید و بر روی وضعیت فعلی خود تمرکز کنید. احساس کنید بدنتان آرام است، همه نگرانی‌هایتان را فراموش کنید و هنگامی که آماده شدید می‌توانید چشمانتان را برای رفتن به ژست بعدی باز کنید. اگر شما و کودکانتان به این ژست علاقه زیادی دارید، می توانید لباس بیرونی زمستانی خود را بپوشید و این ژست را در بیرون از خانه و روی برف تازه انجام دهید!

یوگا 6 ژست و فعالیت با موضوع تعطیلات برای کودکان

  1. ژست گوزن شمالی RUDOLPH

رودلف گوزن شمالی دماغ قرمز مطمئن و خوشبین نام دارد. بنابراین، بیایید ژستی را تمرین کنیم که به ما کمک می کند تا مثبت تر و متمرکزتر عمل کنیم.  برای انجام این ژست، با ایستادن و برداشتن یک گام بزرگ به جلو با پای راست خود شروع کنید. پای راست و انگشتان پا را به سمت بالای تشک خود قرار دهید. پای چپ شما روی تشک صاف می‌ماند و انگشتان پای چپ کمی به سمت چپ متمایل هستند. سپس، در حالی که پای چپ خود را صاف نگه داشته‌‌اید، زانوی راست خود را خم کنید و به آرامی دست های خود را مستقیماً بالای سر خود ببرید. چند نفس عمیق بکشید و سپس پاها را عوض کنید. هنگام انجام این ژست، به تعادل بدن خود فکر کنید و به جلو نگاه کنید و مانند رودولف خوش بین باشید!

  1. حالت منورا

منورا شمعدانی است که در تعطیلات هشت روزه یهودی هانوکا روشن می شود. شمع‌‌ها نماد هشت شب تعطیلات هستند. در هر شب یک چراغ بیشتر از شب قبل روشن می شود. در شب پایانی، هر هشت شمع روشن می‌‌شوند. یک شمع نهم نیز وجود دارد که به آن شاماش می گویند و برای روشن کردن شمع های دیگر استفاده می شود. ژست منورا نیازمند یک دیوار است. بنابراین مکانی را در نزدیکی دیوار پیدا کنید و آماده شوید. به پشت دراز بکشید و پاهای خود را به سمت آسمان بلند کنید. پس از بالا آمدن پاها، پاهای خود را خم کنید و بازوهای خود را به طرفین باز کنید و گردن خود را در حالت ساکن نگه دارید. وانمود کنید که مانند منورا هستید و می‌‌توانید پاهای خود را از دو طرف جدا کنید. این حالت می تواند به آرامش ذهن و کاهش تنش در بدن کمک کند.

  1. ژست درایدل

Dreidel یک بازی است که اغلب در طول هانوکا انجام می شود و از یک فرفره نخ ریسی به نام دریدل استفاده می کند. برای تمرین ژست دریدل، در ژست پرتزل یا نیلوفر آبی می نشینیم. به صورت ضربدری با پشتی بلند بنشینید و کف دست خود را روی پاهای خود قرار دهید. چشمان خود را ببندید و نفس عمیق بکشید. روی تنفس عمیق شکمی تمرکز کنید و تصور کنید که در جشن هانوکا بازی چرخان دریدل را بازی می کنید!

  1. ژست Zawadi

Zawadi به عنوان هدیه شناخته می شود که در روز هفتم جشن Kwanzaa داده می‌‌شود. این هدایا برای تشویق رشد و موفقیت به افراد داده می‌‌شوند. از طرفی این هدایا خلاقیت و عزم را در افراد تقویت می کنند. برای به خاطر سپردن این خلاقیت و مثبت بودن، بیایید یک ژست آرام بخش کودک انجام دهیم. برای شروع این کار، روی پاشنه های خود بنشینید و سینه و پیشانی خود را روی تشک پایین بیاورید. بازوهای خود را در امتداد بدن یا جلوی خود نگه دارید و نفس عمیقی بکشید.

 فعالیت یوگای تعطیلات برای کودکان جهت کاهش استرس

در ادامه مطلب 3 فعالیت یوگا برای کودکان جهت کاهش استرس در آنان را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

  • زمانی را برای خرید کتاب رنگ آمیزی در تعطیلات برای کودکان اختصاص دهید

از آنجایی که در تعطیلات ممکن است برخی از کودکان دچار استرس شوند، مهم است که به بچه ها کمک کنید ذهن خود را روی چیزهای سرگرم کننده نگه دارند. رنگ آمیزی یک راه عالی برای انجام این کار است! می‌توانید کتاب‌های رنگ‌آمیزی را به کودکان خود یا کودکانی که دوستشان داریم معرفی کنید. استفاده از رنگ های مختلف می تواند یک اثر آرام بخش ایجاد کند و از طرفی، فعالیت رنگ آمیزی به آرامش ذهن کمک می کند و به بدن آنان اجازه می دهد تا آرامش بیشتری داشته باشد.

یوگا 6 ژست و فعالیت با موضوع تعطیلات برای کودکان

  •  برای تسکین استرس به بیرون از خانه بروید

مهم است که مدتی را در خارج از منزل با کودک خود بگذرانید، به پیاده روی، بازار بروید یا اسکیت بازی کنید! قرار گرفتن در یک محیط متفاوت می‌‌تواند به شما و کودکان کمک کند تا روحیه خود را تقویت کنید. به علاوه،  رفتن به طبیعت نیز می‌‌تواند به شما کمک کند تا هم از نظر جسمی و هم از نظر ذهنی آرام شوید. جالب است بدانید که امروزه محققان دریافته اند که بودن در طبیعت می‌‌تواند شما را شادتر کند و اضطراب را از ذهنتان از بین ببرد.

  • بازی های یوگا برای بچه ها انجام دهید

بچه ها عاشق بازی کردن هستند و خیلی خوب می‌‌شود اگر چند نفر از آن‌‌ها بتوانند در این فصل تعطیلات دور هم جمع شوند و از بازی‌‌های یوگای مخصوص کودکان لذت ببرند. چرا که این کار برای بدن و ذهن آن‌‌ها مفید است.

نتیجه گیری

با ژست‌ها و فعالیت‌های یوگا با موضوع تعطیلات برای کودکان، استرس را در آنان از بین ببرید. تعطیلات ممکن است از بسیاری جهات برای کودکان استرس‌‌زا باشد. اما شما و فرزندانتان می‌توانید ژست‌ها و فعالیت‌های یوگا را تمرین کنید که به شما این امکان را می‌‌دهد تا زمانی را با هم بگذرانید و به آرامش برسید.

به این مطلب امتیاز دهید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.