معرفی 5 راه کلیدی که یوگا به کاهش اضطراب کمک کند

0 56

استرس و نگرانی یکی از موارد بسیار رایج در زندگی همه ما است. ممکن است هنگام مواجهه با مشکلی در محل کار یا قبل از تصمیم گیری‌‌های مهم، احساس اضطراب کنید. معمولاً اضطراب می‌‌تواند سبب سفتی ماهیچه ها، حالت تهوع، تعریق و سایر مشکلات جسمی ناخوشایند شود. این امر می تواند برای ذهن نیز مضر باشد، زیرا ممکن است افکار نگران کننده و هیجانی بیش از حد داشته باشید که تمرکز را دشوار می کند. در مجموع باید گفت که استرس خوشایند نیست. اما خبر خوب این است که استرس و اضطراب قابل مدیریت است. در ادامه این مقاله از  مجموعه تیله، پنج روشی که یوگا می‌‌تواند به کاهش اضطراب کمک کند را بخوانید.

1.یاد خواهید گرفت که نفس خود را کنترل کنید

یکی از نشانه‌‌های کلاسیک اضطراب، تنفس کم عمق است که می‌‌تواند احساس وحشت را در فرد تشدید کند و باعث سرگیجه در وی شود. با این حال، تنفس عمیق، آهسته و کنترل شده، به احساس بهتر جسمانی و همچنین کند کردن افکار شما کمک می کند. تکنیک‌های تنفس یوگا شما را تشویق می‌کنند که بر روی تنفس خود تمرکز کنید، ذهن خود را پاک کنید، و بدنتان را آرام کنید.

تنفس از دیافراگم، از طریق سوراخ‌های بینی یا از طریق یک سوراخ بینی نیز می‌تواند آرامش‌بخش باشد. در اینجا یک تمرین تنفسی ساده از مجله یوگا ژورنال آورده شده است که می‌‌توانید در هر لحظه استرس زا در روز آن را امتحان کنید: «به راحتی به پشت دراز بکشید و زانوهایتان را خم کنید و پاهایتان را روی زمین به اندازه فاصله باسن از هم باز کنید. کف دست را روی شکم خود قرار دهید و برای چند لحظه به راحتی نفس بکشید و متوجه کیفیت تنفس خود شوید و به سادگی تنفس خود را مشاهده کنید. سپس بتدریج سعی کنید تا تنفس خود را تا حد ممکن آرام و روان کنید و پس از هر دم و دم، مکث کمی داشته باشید.

 راه کلیدی که یوگا به کاهش اضطراب

2.سبک زندگی مثبت تری ایجاد خواهید کرد

 شرکت در کلاس‌‌های یوگا یا دوره آموزشی معلم یوگا اغلب به معنای ملاقات با افراد فعال دیگر است! افرادی که در اکیپ خود نگهداری می‌‌کنید به شدت بر دیدگاه شما نسبت به زندگی و همچنین عادت های شما تأثیر می گذارند. یوگا یک شکل منحصر به فرد از ورزش است که به همان اندازه که سلامت روحی و عاطفی بر سلامت جسمانی تمرکز دارد. اتاقی مملو از افرادی است که می‌‌خواهند با تمرین یوگا و تمرکز حواس از خود مراقبت کنند. یوگا به شما کمک می‌‌کند که مسیر زندگی سالم خود را ادامه دهید.

3.در مورد مراقبه ذهنی یاد خواهید گرفت

اضطراب می‌‌تواند باعث شود تا مشکلات را بیش از آنچه که هستند بزرگنمایی کنید. مدیتیشن یک راه عالی برای کاهش سرعت و کنترل افکارتان است و به از بین بردن احساسات طاقت فرسا و استرس زا کمک می کند. مدیتیشن همچنین شما را تشویق می‌کند که روی تنفس خود تمرکز کنید. این تمرین توجه شما را متمرکز می‌کند و به شما کمک می‌کند احساس آرامش بیشتری داشته باشید. در اینجا چند نکته ساده برای مدیتیشن برای تسکین اضطراب از مجله The Very Well Mind آورده شده است:

  •       آگاهی را به زمان حال بیاورید: زمانی که در یک مکان راحت و آرام نشسته‌اید، شروع به تمرکز کنید. چشمان خود را ببندید و با آگاهی شروع به نفس کشیدن کنید. به الگوی تنفس خود توجه کنید اما سعی نکنید آن را تغییر دهید. این به شما کمک می‌‌کند تا آگاهی خود را به لحظه حال بیاورید. اگر متوجه سرگردانی ذهن خود شدید، توجه خود را به نفس خود بازگردانید.
  •       افکار خود را بشناسید: در طول تمرین مدیتیشن، ممکن است افکاری در ذهن شما ظاهر شوند. حتی ممکن است افکار منفی را تجربه کنید. به جای تلاش برای سرکوب این افکار، با آن‌‌ها کنار بیایید و منتظر بمانید تا  بگذرند. یاد بگیرید که با افکار ناراحت کننده مدارا کنید. با گذشت زمان، ممکن است کمتر احساس اضطراب کنید و آرامش درونی بیشتری را تجربه کنید.
  •       به تدریج به زمان حال بازگردید: وقتی مدیتیشن را تمام کردید، چشمان خود را باز کنید. به تدریج حرکات کششی انجام دهید و به فضا برگردید. برای تأمل در تمرین خود وقت بگذارید.

 راه کلیدی که یوگا به کاهش اضطراب

4.مهربانی به خود را تمرین خواهید کرد

هنگام تمرین یوگا، مهم است که با هر حرکتی که می‌‌توانید یا نمی‌‌توانید آن انجام دهید کنار بیایید. این غیرمنصفانه که خود را با فردی که در کنارتان است یا فرد دیگری مقایسه کنید. اگر نمی‌‌توانید کاملاً یک ژست چالش برانگیز را اجرا کنید، هیچ اشکالی ندارد!

یوگا یک سفر است. مدیتیشن بخش بزرگی از یوگا است که مهربانی به خود را تشویق می کند. وقتی در حال مدیتیشن هستید، احتمالاً افکار شما به خاطرات دیروز یا برنامه‌های فردا می‌رود. این هم اشکالی ندارد! کاملاً طبیعی است که افکار شما آزادانه حرکت کنند و می‌‌توانید به آرامی توجه خود را به تنفس خود بازگردانید. اگر بتوانید با تمرینات یوگا و افکار فراری خود مدارا کنید، مطمئناً می‌‌توانید نسبت به بدن خود احساس دلسوزی و مهربانی بیشتری داشته باشید.

5.چشم انداز مثبتی را تقویت خواهید کرد

یوگا از مدیتیشن، مانترا و روش‌های دیگر برای تشویق شما به تفکر و رشد استفاده می‌کند. شفقت و مهربانی به خود نمونه‌ای از فلسفه‌ای است که در یوگا و مدیتیشن آموزش داده می‌شود که می‌تواند در زندگی روزمره شما اعمال شود. مثال دیگر از این موضوع، آرام شدن بیشتر است. هنگام تمرین ژست‌‌های تنفسی، همیشه به حفظ آرامش و تمرکز خود فکر کنید. این به شما می آموزد که از احساسات بیرونی به آرامش درونی بروید و می‌‌تواند برای مدیریت اضطراب در بدن شما مفید واقع شود. برای مثال، می توانید اضطرابی را که احساس می‌‌کنید را مشاهده کنید و با آرامش تصمیم بگیرید که مدیتیشن یا تمرین یوگا را انجام داده تا احساس بهتری داشته باشید.

جمع بندی

یوگا به شما قدرت می‌‌دهد تا کنترل افکار و احساسات خود را در دست بگیرید. وقتی زندگی طاقت فرسا به نظر می رسد، انجام تمرینات یوگا نیز به شما کمک می‌‌کند تا سرعت تفکرات ذهنی خود را کاهش دهید. علاوه بر این، شما می‌‌توانید تمرین کنید که در هنگام احساس اضطراب نسبت به خود دلسوزتر و مهربان‌‌تر شوید. مهم‌تر از همه، شما می‌توانید به یک تیم یوگا بپیوندید. بودن در یک تیم یوگای همفکر ممکن است همان چیزی باشد که به شما الهام می‌بخشد، بر سبک زندگی‌تان تأثیر مثبت می‌گذارد، و زمانی که احساس اضطراب و نگرانی می‌‌کنید، به شما در کاهش آن کمک خواهد کرد.

به این مطلب امتیاز دهید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.