معرفی شش ژست برتر یوگا برای کودکان در فصل زمستان

0 58

در هرکجای جهان که زندگی می‌‌کنید، ممکن است به این فکر کنید که چگونه بچه‌های کوچک را در یک روز برفی دیگر مشغول نگه دارید! اینجاست که کارشناسان Pretzel Kids وارد عمل می‌شوند. ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم بچه‌ها را برای ژست‌های سرگرم‌کننده با تم زمستانی و فعالیت‌های یوگا دور هم جمع کنید. از بازی‌های یوگا با موضوع سورتمه تا ژست اسنوبورد، فعالیت‌‌ها و ژست‌‌های بسیاری همه بچه‌‌ها وجود دارد. آیا آماده‌اید تا به یک ماجراجویی روز برفی یوگا کودکان بروید؟ پس در ادامه این مطلب از  مجموعه تیله ، 6 ژست یوگای زمستانی کودکان را بخوانید و همین الان شروع به گرم کردن کنید!

این یکی از ژست های مورد علاقه ما برای کودکان است! ژست اسکی به سادگی ژست صندلی است و موقعیت اسکی باز را که از تپه شیب دار پایین می رود منعکس می‌‌کند.

 چگونه این ژست را انجام دهیم؟

 پاهای خود را حدود شش اینچ از هم باز کنید. این ژست بیشتر شبیه کار یک اسکی باز در چکمه های اسکی است. بازوهای خود را پشت سر خود بیاورید و دستان خود را مشت کنید، طوری که انگار میله های اسکی را گرفته اید. در حالت صندلی خم شوید و به سمت پایین بروید.

معرفی شش ژست برتر یوگا برای کودکان در فصل زمستان

  • ژست سورتمه

سورتمه زدن همیشه سریع و همیشه سرگرم کننده است! می‌خواهید این ژست را انجام بدهید؟

چگونه ژست سورتمه را انجام دهیم: برای شروع، در حالت تکیه بر صندلی بنشینید و پاهایتان را مستقیماً در مقابل خود قرار بگیرید ( به شکل حرف «L» بنشینید). درست همانطور که هنگام سورتمه سواری انجام می دهید، دستان خود را در کنار خود قرار دهید و وانمود کنید که سورتمه خود را گرفته اید. اگر روی تشک یوگا هستید، می توانید لبه های تشک خود را نگه دارید و حتی دو طرف تشک خود را کمی به سمت دنده های خود به سمت بالا بکشید.

  • ژست آدم برفی

می‌‌توانید یک آدم بسازید. چه چیزی از ساختن آدم برفی خودتان در برف لذت بخش تر است؟ در این ژست، می توانید وانمود کنید که در برف هستید در حالی که در داخل خانه و در مکانی گرم هستید!

چگونه این ژست را انجام دهید:

همانطور که وقتی برای ساختن آدم برفی خود در بیرون از خانه آماده می شوید، به پشت دراز بکشید. این ژست شبیه حرکت ساواسانا است که در پایان کلاس یوگا انجام می شود. از اینجا، دست ها و پاهای خود را دراز کنید. پاهای شما به شکل حرف V شکل می‌‌گیرد و بازوهای شما به طرفین کشیده می‌‌شوند. پاها را به هم برگردانید و بازوها را به سمت پهلوها برگردانید. سپس، دست‌هایتان را به طرفین دراز کنید و تا جایی که می‌توانید بالا بروید، همزمان با باز شدن پاها به طرفین. به همین ترتیب به حرکت خود ادامه دهید و یک زاویه برفی روی زمین زیر خود ایجاد کنید. یادتان باشد که در حین انجام حرکت حتما نفس بکشید.

  • ژست جغد برفی

ژست جغد برفی، شبیه ژست قهرمان است که می‌‌توان با نشستن روی زمین در حالت زانو زدن آن انجام داد. چگونه این ژست را انجام دهیم؟

 از حالت نشسته خود  مانند یک جغد برفی، بالاتنه خود را بچرخانید تا بتوانید یکی از شانه های خود را نگاه کنید. به سمت مرکز و سپس به سمت دیگر بدن تغییر ژست دهید. برای تکمیل ژست، به آرامی صدای جغد (هو، هو) را در حالی که از این طرف به طرف دیگر می‌پیچید، درآورید.

معرفی شش ژست برتر یوگا برای کودکان در فصل زمستان

  • ژست اسنوبورد

برای انجام ای ژست، در حالت یک جنگجو بایستید، زانوی جلویی خود را به حالت لانژ عمیق خم کنید و بازوهای خود را مستقیماً از شانه های خود دراز کنید. با حرکت دادن اندک باسن خود از این طرف به طرف دیگر و خم کردن و صاف کردن زانوی جلوی خود، وانمود کنید که در حالت اسنوبرد و در حال پایین آمدن از تپه هستید. سپس ژست خود را عوض کنید!

  • ژست دانه برف

از آنجایی که در فصل زمستان برف بیرون می‌بارد، این ژست مورد علاقه بسیاری از طرفداران یوگا است! چگونه این ژست را انجام دهیم؟

 در حالت ستاره‌ای بایستید و پاهای خود را باز کنید و انگشتان پا را به صورت مورب (اگر روی تشک یوگا هستید، از آن استفاده کنید. کل ناحیه وسیع تشک را در نظر بگیرید و انگشتان پا را به سمت گوشه‌‌های بالای تشک بگیرید و بازوهای خود را به طرفین دراز کنید). انگشتان خود را کاملا باز کنید. چشمان خود را ببندید و وانمود کنید که همانند یک دانه برف در حال سقوط هستید. از اینجا شروع به تکان دادن انگشتان خود کنید و بازوهای خود را بالا و پایین ببرید.

نتیجه گیری

در این مقاله به معرفی 6 حرکت یوگا برای آموزش در فصل زمستان به کودکان پرداختیم. خوب است به یاد داشته باشید که می‌‌توانید با انجام دادن این 6 فعالیت و ژست یوگا، زمستان خود را لذت بخش تر کنید.

به این مطلب امتیاز دهید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.