چهار فعالیت برانگیزنده برای کودکان

0 43

امروز در این مقاله از مجموعه تیله به چهار فعالیت برانگیزنده برای کودکان اشاره خواهیم کرد چنانچه تمایل دارید تا در این باره اطلاعاتی داشته باشید با ما همراه شوید.

شاید برای اینکه آخر هفته فان و هیجان انگیزی داشته باشید؛ بخواهید به ساحل یا دریا بروید. اما هوای ابری و بارندگی ناگهانی شما را غافلگیر کند و سپس در فکر اینکه چطور آخر هفته خود را بگذرانید به شدت فرو بروید. اگرچه ممکن است؛ در ابتدا از احتمال بارش در آخر هفته ناراحت شوید. اما فراموش نکنید که روزهای بارانی و حتی روزهای سرد و برفی یکی از بهترین فرصت‌ها برای وقت گذراندن در خانه و پرداختن به ایده‌های جدید است.

هرچند پیک نیک در ساحل بسیار لذت بخش است؛ اما اگر به جای آن در خانه با کارت‌های بازی مشغول شوید یا اینکه در کنار انجام تمرینات یوگا یک خوراکی سالم آماده کنید؛ بسیار شادی آورتر است. ترکیب روزهای بارانی و انجام تمرینات یوگا با کودکان بسیار جالب است. اگر به دنبال وقت گذرانی یا تناسب اندام هستید؛ فعالیتی که در ادامه نام برده‌ایم می‌توانند؛ به شما بسیار کمک کنند.

خوراکی‌های خانگی و فیلم

در روزهای ابری پیوستن به اعضای خانواده و درست کردن یک وعده غذایی سالم در آشپزخانه بسیار لذت بخش خواهد بود. بهتر است در کنار کودک خود مشغول پختن دسرهای میوه‌ای و همچنین یک پیتزای سبزیجات خوشمزه شوید. سپس یک فیلم جالب برای دیدن انتخاب کنید.

نقاشی با انگشت

در روزهای بارانی قوه خلاقیت ما فعال می‌شود. اگر یک فروشگاه لوازم نقاشی نزدیک خود دارید؛ به آنجا مراجعه کنید و مقداری رنگ تهیه کنید یا اینکه لباس‌های قدیمی خود و مقداری پارچه اضافه را در منزل خود جدا کرده و روی آن‌ها با آبرنگ نقاشی بکشید. همین کارهای کوچک حسابی شما را سرگرم خواهند کرد.

همچنین اگر می‌توانید؛ مشغول نقاشی کشیدن روی دیوارها یا سقف اتاق کودک شوید. زیباترین نقاشی طبیعت در روزهای بارانی از پنجره خانه شما مشخص است. با فرزندتان از پنجره بیرون را نگاه کنید. احتمالاً حیوانات، سبزه‌ها یا قطراتی را خواهید دید که می‌توانید آن‌ها را در نقاشی خودتان هم بکشید. همچنین می‌توانید مسابقه انتخاب بهترین نقاشی از روز بارانی را برگزار کنید. نهایتاً تصویر برتر را روی دیوار اتاق یا پنجره نصب کنید. و روز بارانی خود را رنگارنگ کنید.

چهار فعالیت برانگیزنده برای کودکان

برگزاری مسابقه

اگرچه معمولاً مسابقات در فضای باز انجام می‌شوند؛ اما به طور استثنا می‌توانید؛ آن‌ها را در خانه انجام دهید. این مسابقه‌ها می‌توانند شامل مسابقه نقاشی، مسابقه کارت بازی، کتابخوانی، بالش بازی یا مسابقه‌های دیگری باشند. همچنین می‌توانید برای همراه شدن با روز بارانی یا هوای سرد تعدادی از وسایل خود و فرزندتان مثل کلاه کاپشن چتر پوتین و حتی حوله خود را پنهان کنید. سپس باید به دنبال آن‌ها بگردید. برنده مسابقه تصمیم می‌گیرد؛ چه خوراکی درست کند یا چه فیلمی تماشا کنید.

تمرین یوگا

تمرین یوگا با کودکان راهی بسیار ایده آل برای سرگرم شدن و یکی از چهار فعالیت برانگیزنده برای کودکان است. یوگا فواید بسیار زیادی را نه تنها برای بزرگسالان بلکه برای کودکان هم دارد. برای انجام یوگا باید در یک فضای مناسب قرار بگیرید. البته فضای بین مبلمان منزل هم برای انجام تمرین‌ها کافی است. انجام تمرین‌های یوگای آنلاین تیله در روزهای بارانی بسیار لذت بخش است.

پایان آفتابی برای روزی ابری

با انجام فعالیت‌ها می‌توانید؛ برای خود و خانواده‌تان یک روز شاد و روشن بسازید و از هوای ابری تا جایی که می‌توانید استفاده کنید. توجه کنید که خانواده‌تان چه بازی‌هایی را ترجیح می‌دهند و با اوقات شادی که می‌سازید؛ خاطره یک روز بارانی را در یاد نگه دارید.

به این مطلب امتیاز دهید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.