سه ژست برتر یوگا برای آموزش به کودکان در فصل تابستان

0 52

تمرین یوگا و آموزش یوگا به کودکان راه بسیار خوبی برای فعال ماندن جسم و ذهن آنان در طول تابستان است. برای اینکه کودکان در تابستان درگیر و فعال نگه داشته شوند، چرا ژست های یوگا با مضمون ساحلی را به آن‌‌ها آموزش ندهید؟ به عنوان مثال، ژست صندلی سنتی و ژست های جنگجو را می توان به مناظر آشنا در ساحل تبدیل کرد، درست مانند موج سواران ماجراجو و نجات غریق های مسئول. فقط فکر کنید، هر روزی می‌تواند به یک روز ساحلی برای شما برای آموزش یوگا تبدیل شود. در این مقاله  از  مجموعه تیله می‌‌توانید به 3 حالت یوگای ساحلی مورد علاقه ما نگاهی بیندازید و برخی از بازی‌های یوگای آسان تابستانی ما را برای آموزش به کودکان خود یاد بگیرید!

ژست های برتر یوگا تابستانی برای بچه ها

در ادامه به معرفی ژست­های برتر یوگا برای آموزش در فصل تابستان به کودکان خواهیم پرداخت.

ژست خرچنگ

درست مانند خرچنگ ها در ساحل، بچه‌‌های شما می‌‌توانند از خزیدن خرچنگ در شن‌‌ها لذت ببرند!

برای انجام ژست خرچنگ به روش زیر عمل کنید:

با دراز کشیدن به پشت شروع کنید. باسن خود را به هوا ببرید. (اگر این برای کودکان بسیار چالش برانگیز است، از آن‌‌ها بخواهید از بازوهای خود برای حمایت استفاده کنند و باسن خود را بالا بیاورند تا پشت آن‌‌ها موازی با زمین باشد. هنگامی که پشت شما بلند شد، دستان خود را به گونه‌‌ای برعکس کنید که انگشتان شما به سمت پاشنه پا قرار گیرد.

فواید ژست خرچنگ برای کودکان چیست؟

شما با انجام این ژست، قدرت را در پاهای خود زیاد می کنید و انعطاف پذیری لگن را افزایش می‌‌دهید. ژست خرچنگ همچنین به هماهنگی اعضای بدن کمک می‌‌کند و تعادل بدنی را به میزان زیادی را افزایش می‌‌دهد.

یوگا برای آموزش به کودکان در فصل تابستان

ژست نجات غریق

ناجیان غریق مسئول تماشای مسافران ساحل هستند و این ژست یوگا راهی عالی برای آموزش مسئولیت پذیری به کودکان است!

برای انجام ژست نجات غریق مراحل زیر را طی کنید:

با ایستادن در حالت کوهستانی (تاداسانا) پاهای خود را کنار هم قرار دهید و بیشتر از عرض لگن باز نکنید. زانوهای خود را به گونه ای خم کنید که بتوانید باسن خود را پایین بیاورید، طوری که انگار می‌‌خواهید روی صندلی بنشینید. با بلند کردن هر دو دست به سمت بالا، یک دست خود را روی لگن خود نگه دارید و دست دیگر را به سمت پیشانی خود ببرید، به گونه ای که گویی در حال ایجاد کلاهی برای جلوگیری از نور خورشید هستید. شروع به تغییر ژست از این طرف به سمت دیگر کنید، گویی که دارید ساحل و اقیانوس را اسکن می کنید تا مطمئن باشید که همه در امان هستند. وقتی از چمباتمه زدن در حالت صندلی و چرخاندن خسته می شوید، بایستید. می توانید چرخش های پهلو به پهلو را تکرار کنید، گویی اکنون به جای یک نجات غریق نشسته، یک نجات غریق ایستاده هستید!

مزایای ژست نجات غریق چیست؟

این ژست یوگای کودکان به تقویت قدرت پا و قوای بدن و همچنین ایجاد استقامت کمک می‌‌کند.

سه ژست برتر یوگا برای آموزش به کودکان در فصل تابستان

ژست موج سوار

روی شن ها استراحت کنید و برای ژست موج سواری به سمت آب بشتابید! در روش یوگای Pretzel Kids، ژست موج سواری با ژست سنتی Warrior II یکسان است.

برای انجام ژست موج سواری می‌‌توانید مراحل زیر را انجام دهید:

روی تشک یوگا پاهای خود را دراز کنید. پاهای خود را در حالتی پهن از هم جدا کنید به طوری که تمام بدن شما همچنان رو به سمت بلندتر تشک باشد. در حالی که باسن شما رو به جلو است، یک پا را به سمت بیرون بچرخانید تا انگشتان این پا رو به یکی از اضلاع کوتاه تشک شما باشد. آن زانو را در حالت لانژ خم کنید (تا جایی که می توانید به زاویه راست نزدیک شوید.) به پایین نگاه کنید تا مطمئن شوید هنوز می توانید انگشتان پا را با زانوی خمیده ببینید. در غیر این صورت، پا را بیرون بیاورید و حالتی بازتر ایجاد کنید. یک دست باید به سمت انگشتان جلویی و دیگری به سمت پای عقبی شما هدایت شود. از اینجا شروع کنید به حرکت دادن باسن، بازوها و پاهای خود را به گونه ای که گویی روی تخته موج سواری هستید و روی امواج تعادل برقرار می کنید قرار دهید.

مزایای ژست موج سواری برای کودکان چیست؟

این حرکت یوگا به تقویت قدرت پاها و بازوها، افزایش انعطاف پذیری لگن، تقویت هسته مرکزی، افزایش تعادل و تمرکز بدن کودک کمک می‌‌کند.

نتیجه گیری

در این مقاله به معرفی سه ژست برتر یوگا برای آموزش به کودکان در فصل تابستان پرداختیم. امیدواریم تعدادی از این حرکات یوگای کودکان را با خانواده و دوستان خود امتحان کنید و اگر علاقه مند به یادگیری نحوه تبدیل شدن به یک معلم یوگای کودکان هستید، می‌‌توانید از همین امروز شروع کنید!

به این مطلب امتیاز دهید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.