معرفی ژست های یوگای بهاری برای بچه ها

0 48

فصل بهار شروع یک آرامش است. با شروع این فصل، همه ما می‌‌توانیم خواب زمستانی را متوقف کنیم و از فضای باز لذت ببریم. فصل بهار همچنین زمان رشد مجدد است و فرصتی فوق‌العاده برای تمرین ژست‌های یوگا با بچه‌ها. بهار فصل مناسبی برای آموزش ذهن‌آگاهی به بچه‌ها در کلاس‌های پیش‌دبستانی‌ و شروع آموزش کلاس‌های یوگا برای کودکان است. اگر یک معلم یوگای کودکان هستید، ممکن است بخواهید ژست‌‌ها و حرکات مناسب یوگا برای فصل بهار را به کودکان آموزش دهید. در این مقاله از  مجموعه تیله به معرفی معرفی ژست های یوگای بهاری برای بچه‌‌ها می‌‌پردازیم.

نحوه انجام دادن ژست دانه تا درخت در 3 مرحله آسان

در اینجا چند دستورالعمل گام به گام برای آسان‌تر کردن انجام این ژست آورده شده است. پس بچه‌‌ها را دور خود جمع کنید و این تمرین را آغاز کنید.

  • در حالت دانه تمرین خود شروع کنید

با زانو زدن و نشستن روی پاشنه های خود تمرین را شروع کنید. سپس پیشانی خود را روی زمین جلوی خود پایین بیاورید و بازوهای خود را به سمت پشت سر خود بیاورید و اجازه دهید شانه هایتان به سمت زمین بیایند. این حالت بذر است (معروف به ژست کودک.)

  • دانه شروع به جوانه زدن می کند

بازوهای خود را در مقابل خود روی زمین دراز کنید و انگشتان خود را تا جایی که می‌‌توانید به سمت بیرون بکشید. این دانه در حال جوانه زدن است (معروف به ژست کششی کودک).

معرفی ژست های یوگای بهاری برای بچه ها

  • جوانه بذر تبدیل به یک گل می شود

به آرامی پاهای خود را باز کرده و روی زانوهای خود بایستید در حالی که ساق پا و بالای پاهای شما روی زمین قرار گرفته اند. از اینجا بذر جوانه زده شما به گل یا نهالی زیبا تبدیل می‌‌شود و شما دستان خود را بالای سر خود می‌‌گیرید. پاشنه‌‌های کف دست خود را به هم نزدیک کرده و آرنج خود را کمی خم کنید. سپس شروع به تکان دادن انگشتان خود مانند گلبرگ های یک گل کنید.

  • ژست درخت!

نهال شما حالا تبدیل به یک درخت بلند شده است! بنابراین به آرامی بایستید و روی یک پا و ساق خود تعادل برقرار کنید. پای دیگر را به سمت ساق پا یا ران مقابل، بالا یا زیر زانو بیاورید. اگر در حفظ تعادل مشکل دارید، حتی می‌‌توانید انگشتان پا را روی زمین نگه دارید و به سادگی لگن و زانوی خود را به پهلو باز کنید. برای حفظ تعادل به راحتی روی دیوار می‌‌توانید وزن خود نگه دارید. از اینجا کف دست‌هایتان را جلوی قلبتان به هم نزدیک کنید یا دست‌هایتان را از بالای سرتان به سمت آسمان ببرید. چند نفس عمیق بکشید و سپس در سمت دیگر این حرکت را مجددا تکرار کنید.

نتیجه گیری

در این مقاله به معرفی معرفی ژست های یوگای بهاری برای بچه ها پرداختیم. فعالیت یوگای مورد علاقه شما برای کودکان در فصل بهار چیست؟ خوشحال می‌‌شویم که نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.